Kardiologia
Choroby układu krążenia, takie jak choroba wieńcowa, niewydolność serca, nadciśnienie tętnicze czy zaburzenia rytmu serca, są istotnym problemem medycznym – istotnie pogarszają jakość życia, ograniczają wydolność organizmu, są główną przyczyną zgonów.
Do objawów, które mogą sugerować chorobę serca, należą m.in. bóle w klatce piersiowej, duszność, zmniejszenie tolerancji wysiłku, „kołatania” serca, zasłabnięcia i omdlenia, obrzęki kończyn. Diagnostyka schorzeń układu krążenia może wymagać wykonania badań dodatkowych – laboratoryjnych, EKG, echokardiografii, Holtera EKG, Holtera ciśnieniowego, próby wysiłkowej. Żadne badanie nie zastąpi jednak wiedzy i doświadczenia lekarza. W Poradni La Clinica możesz skorzystać z konsultacji prof. nadzw. dr hab. Łukasza Małka – specjalisty kardiologii, zajmującego się diagnostyką i leczeniem chorób układu krążenia oraz kardiologią sportową.

Kardiologia sportowa
Kardiologia sportowa jest stosunkowo młodą dziedziną medycyny. Wzrastająca świadomość społeczeństwa i chęć zadbania o własne zdrowie sprawia, że coraz więcej osób uprawia aktywnie sport. Powiedzenie „sport to zdrowie” jest oczywiście prawdziwe, pod warunkiem jednak, że uprawiany jest w sposób rozsądny. U niektórych osób może występować tzw. bezobjawowa choroba serca – osoby takie nie odczuwają na co dzień żądnych dolegliwości. Objawy mogą się natomiast ujawnić w przypadku dużych, a zwłaszcza ekstremalnych wysiłków, prowadząc do ciężkich, a nawet zagrażających życiu powikłań.
Chcesz uprawiać sport bezpiecznie – przebadaj się. W Poradni La Clinica możesz skorzystać z porady prof. nadzw. dr hab. Łukasza Małka. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat kardiologii sportowej i prof. nadzw. dr hab. Łukasza Małka odwiedź stronę:
www.kardiologsportowy.pl
www.facebook.com/kardiologsportowy